13 юли 2016

Чешка супа Кулайда - Kulajda

     Привет и преди съм писала, че обожавам лесните и бързи чешки супи. Тази ми е сред най-любимите и се прави с достъпни и евтини продукти.
Това е гъбена супа с картофи, със млечна застройка и копър.

Нужните продукти са:


  1. 300 гр. гъби- може печурка, може горска гъба, аз ползвам доста често гъба кладница заради силният вкус и твърдото стъбълце.  
  2. 300гр. картофи
  3. до 1.5 литра вода
  4. дафиново листче
  5. сол
  6. черен пипер
  7. 50гр масло
  8. три яйца
  9. една кофичка кисело мляко - чехите ползват квасена сметана, но не мен ми е излишно мазно
  10. по желания зрънца ким
  11. 2-3с.л брашно - за застройката
  12.  1/2 връзка копър  


 Ако имате изсушени горски гъби и искате да ползвате само тях, може да ги залеете с вода да ги оставите да киснат няколко часа преди варене. Ако пък имате печурки или кладница и искате супата да силно вкусена с горски гъби, пуснете сухите горски гъби в мелницата за кафе. Получава се ароматен прах, който ползвам за супи, губени кюфтета и вегетарианска мусака.
За сегашната супа ползвам само гъби кладница и дори само пънчетата им.


В 1.5 литра, подсолена вода сварявам картофите и гъбите без мазнина. Към тях може да добавите дафиновият лист и ким, но нищо не е задължително, ако не обичате вкуса му или го нямате в къщи.

В друга по дълбока тенджера разтопявам маслото и прибавям брашното за да приготвя застройката. Понякога ползвам оризово олио, друг път чисто краве масло или гхи масло. 
Когато брашното леко започне да прави мехурчета, навливам част от гъбено-кафтофеният бульон и правя леко сосче. Към него добавям разбито с малко вода кисело мляко и бъркам интензивно няколко минути докато цялата смес заври.




Получава се хубава бяла смес към която добавям останалият  бульон с гъбите и кафтофите. 
В горещата смес чуквам три яйца и бъркам да се получат парцали. 
Овкусявам със черен пипер, при нужда с още сол. 
Чехите в крайният етап слагат подкиселен копър. Това вид консервиран с оцет и сол,  копър.
Аз ползвам  както пресен така и консервиран копър  за додам автентичният чешки вкус на супата с който семейството ми е свикнало. 
Вие съвсем спокойно може да си прибавите 1/2 връзка пресен копър при сервиране  и още да покапете супата с няколко капчици оцет или лимонов сок минутки преди да я поднесете гореща. 



 Поздрави от мен.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Добре дошли, по тихите пътеки към нашата градина. Всяко ваше посещение е повече от гостуване. Всеки ваш коментар е поздрав. Останете, разгледайте и се почуствайте като у дома... Защото всеки ден е вълшебство, и съм щастлива да го споделя точно сега, точно с вас.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...